Giornale radio


Raiplay

LA TELEVISION PAR FURLAN

LA TELEVISION PAR FURLAN



La  programazion di Rai 3 bis (canâl 810)

 

La programmazione di Rai3 bis (canale 810)

                           
 





Tv par furlan e slargjie la sô ufierte!  Daspò la TV dai fruts e rive su Raiplay la sezion Documentaris: di fat, di martars ai 2 di Zenâr o cjatarês i nestris gnûfs prodots, che o podarês viodi jentrant tal sît www.raiplay.it scrivint te striche di ricercje il titul dal program che o cirîs, o dome La Tv par furlan.

 

La TV par furlan amplia la sua offerta! Dopo la tv per i ragazzi arriva su Raiplay la sezione Documentaris: da martedì 2 gennaio troverete i nostri nuovi prodotti, che potrete vedere entrando sul sito www.raiplay.it  scrivendo nella barra di ricerca il titolo del programma che cercate o semplicemente La Tv par furlan.





 

Settimana da martedì 17 a venerdi 20 dicembre


Setemane 
di martars 17 di Dicembar  a vinars ai 20 di Dicembar




TIP IL SURISIN - CARTONS ANIMÂTS IN LENGHE FURLANE


Intun cjantonut di prât, e je une cjasute là che la mobilie e je fate cun ogjets che o vin pierdût. Achì al vîf un surisin simpatic e scaltri: al à non Tip il surisin. E tal paisut là che a son a stâ la sô famee e i siei amîs si invie, fra mil aventuris, il viaç straordenari dal cressi insiemi.

 

Ce sglonfe il brut timp

Tip al è a cjase dai nonos e al vûl lâ fûr a zuiâ intai cjamps, però magari cussì no a restin blocâts in cjase par vie di un sglavin fuart. Tip al pense che la zornade e sedi ruvinade, e invezit la none e il nono a trasformin la situazion intun biel zûc che i fâs dismenteâ di volê lâ fûr, ancje dopo che tal cîl al torne a saltâ fûr un biel soreli!

 

 

TOPO TIP IL SURISIN


CARTONI ANIMATI IN LINGUA FRIULANA 

In un angolino di prato, c’è una piccola casetta con mobili fatti con oggetti che abbiamo perduto. Qui vive, un simpatico quanto furbetto topino: il suo nome è Topo Tip. E nel piccolo villaggio che ospita la sua famiglia e i suoi amici, attraverso mille avventure si snoda lo straordinario viaggio del crescere insieme.

Che noia il brutto tempo 

Topo Tip è a casa dei nonni e vuole uscire a giocare nei campi, purtroppo rimangono bloccati in casa a causa di un violento acquazzone. Per Topo Tip la giornata è rovinata... e invece... la nonna e il nonno trasformano la situazione in un bel gioco che gli fa dimenticare di voler uscire... perfino quando in cielo è tornato un bel sole!

 

 

 

 

La TV par furlan

martars ai  17 di Decembar aes 21.20
in repliche vinars ai 20 di Decembar aes 21.40



“Blanc Nadâl. Une orchestre di arcs”

di Arianna Zani

 

La orchestre di Arcs Blanc e je une orchestre che si lee in maniere ideâl cuntun colôr, il blanc, simbul di purece, che in chest periodi dal an nus compagne in mût naturâl viers il Nadâl.

Une scolte musicâl che e à tant che protagoniscj artiscj che a vegnin de nestre regjon, ma no dome, che o viodìn in prove in viste dai concierts pes fiestis, direzûts dal mestri Riccardo Pes che al insiore il repertori proponint ancje lis sôs ispirazions musicâls che a vegnin di viaçs lontans.

 

 

“Sù e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê”

 

A son une vore lis influencis culturâls te cusine furlane - e in chê cjargnele in particolâr; tant che regjon di confin, il Friûl-Vignesie Julie al sint la influence des tradizions culinariis austriachis, slovenis e, clâr, talianis. Cheste fusion culturâl e à cetant insiorât il repertori gastronomic de regjon, permetint di creâ plats origjinâi e saurîts che a metin dongje ingredients e tecnichis diviersis.

La serie “Sù e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê” e conte chestis tradizions cu lis vôs dai esperts plui autorevui de regjon, e midiant dai chefs regjonâi che a interpretin lis ricetis de tradizion sedi in clâf classiche, sedi cun rivisitazions plui modernis.

 

“Sù e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê: Tor ator i cjarsons”

Regjie Marta Zaccaron

 

Cheste pontade e tache di Sauris, dulà che o cjatìn une produtore di derivâts di lat di cjavre, e o viodìn cemût che e lavore il lat e cemût che e prodûs scuete e formadis. O contarìn dopo trop che la scuete e sedi impuartante par tantis ricetis cjargnelis, e in particolâr pai cjarsons. La chef Anna Cosetti nus mostrarà la preparazion dai cjarsons, e po dopo o viodarìn variantis ideadis de chef Gloria Clama e dal chef Stefano Basello. Dut al ven contestualizât de narazion de avocate Annalisa Sandri, delegade di Udin pe Academie taliane de cusine, dal avocat Carlo del Torre, delegât par Gurize de Academie taliane de cusine, di Valter Zucchiatti ricercjadôr di storie locâl dal gjornalist de RAI F-VJ Armando Mucchino.

 

 

 

La tv in friulano

martedì 17/12 h 21.20

venerdì 20/12  h 21.40

 

“Blanc Nadâl. Un’ orchestra di archi”

di Arianna Zani

 

Un orchestra, quella di Archi Blanc, che ideologicamente sposa un colore, il bianco, quale simbolo di purezza, immagine che in questo periodo dell’anno ci accompagna naturalmente verso il Natale.

Un ascolto musicale che ha come protagonisti talenti provenienti dalla nostra regione e dal Triveneto, che scopriamo in prova in vista dei concerti per le festività, diretti dal maestro Riccardo Pes che arricchisce il repertorio proponendo anche le sue ispirazioni musicali provenienti da viaggi lontani.

 

 

“Sù e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê”

 

Le influenze culturali nella cucina friulana - e carnica in particolare, sono molteplici; essendo una regione di confine, il Friuli-Venezia Giulia ha subito l’influenza delle tradizioni culinarie austriache, slovene e, naturalmente, italiane. Questo melting pot culturale ha arricchito enormemente il repertorio gastronomico della regione, permettendo la creazione di piatti originali e saporiti che combinano ingredienti e tecniche diverse.

La serie “Su e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê” racconta queste tradizioni attraverso le voci degli esperti più autorevoli della regione, e attraverso gli chef regionali che interpretano le ricette della tradizione sia in chiave classica, sia attraverso rivisitazioni più moderne.

 

“Sù e jù pal Friûl: il mangjâ di îr e di vuê: Tor ator i cjarsons”

Regia Marta Zaccaron

 

Questa puntata parte da Sauris, dove incontriamo una produttrice di derivati di latte di capra, e vediamo le sue modalità di lavorazione del latte e produzione di ricotta e di formaggi. Andiamo poi a raccontare come la ricotta sia importante per molte ricette Carniche, e in particolare per i cjarsons. La chef Anna Cosetti, ci mostrerà la preparazione dei cjarsons, e a seguire vedremo delle varianti ideate dalla chef Gloria Clama e dallo chef Stefano Basello. Il tutto viene poi contestualizzato dalle narrative dell’avv. Annalisa Sandri Delegata di Udine Accademia Italiana della Cucina, dell'avv. Carlo Del Torre Delegato per Gorizia dell’Accademia italiana della cucina, di Valter Zucchiatti ricercatore di storia locale e del giornalista della RAI FVG Armando Mucchino.