Giornale radio
Raiplay
- Video00:07:35
- Video00:07:15
- Video00:07:19
- Video00:07:19
- Video00:07:25
S1 E5 Tip il surisin - I fruts sono miôr des frutis?
RAI FVG LA TV PAR FURLAN
- Pubblicato il07-12-2022
- Video00:07:21
- Video00:07:22
- Video00:07:16
- Video00:07:26
- Video00:07:21
- Video00:07:35
- Video00:07:27
LA TELEVISION PAR FURLAN
La programazion di Rai 3 bis (canâl 810)
La programmazione di Rai3 bis (canale 810)
Tv par furlan e slargjie la sô ufierte! Daspò la TV dai fruts e rive su Raiplay la sezion Documentaris: di fat, di martars ai 2 di Zenâr o cjatarês i nestris gnûfs prodots, che o podarês viodi jentrant tal sît www.raiplay.it scrivint te striche di ricercje il titul dal program che o cirîs, o dome La Tv par furlan.
La TV par furlan amplia la sua offerta! Dopo la tv per i ragazzi arriva su Raiplay la sezione Documentaris: da martedì 2 gennaio troverete i nostri nuovi prodotti, che potrete vedere entrando sul sito www.raiplay.it scrivendo nella barra di ricerca il titolo del programma che cercate o semplicemente La Tv par furlan.
Settimana da martedì 29 Ottobre a venerdì 1 novembre
Setemane di martars 29 Otubar a vinars ai 1 di Novembar
TIP IL SURISIN - CARTONS ANIMÂTS IN LENGHE FURLANE
Intun cjantonut di prât, e je une cjasute là che la mobilie e je fate cun ogjets che o vin pierdût. Achì al vîf un surisin simpatic e scaltri: al à non Tip il surisin. E tal paisut là che a son a stâ la sô famee e i siei amîs si invie, fra mil aventuris, il viaç straordenari dal cressi insiemi.
O sarai inrabiât par simpri!
Dute la famee di Tip e va a cjatâ lis agnis Nine e Line. Tip al vûl lâ cu la biciclete, ma al è brut timp e si à di lâ in machine. A tachin i capriçs, che il pai al cidine cun vôs ferme e determinade. Tip si rabie e al decît di restâ cul music par simpri. I gjenitôrs e lis agnis di Tip a zuin di mims, un zûc che Tip nol è propit bon di resistii! Ce pecjât no podê zuiâ par vie dal music… In curt però il surisin al capìs che la rabie e je un sintiment che si à di lassâ lâ prin che si rive, par no fâsi scjampâ lis piçulis robis bielis de vite.
TOPO TIP IL SURISIN
CARTONI ANIMATI IN LINGUA FRIULANA
In un angolino di prato, c’è una piccola casetta con mobili fatti con oggetti che abbiamo perduto. Qui vive, un simpatico quanto furbetto topino: il suo nome è Topo Tip. E nel piccolo villaggio che ospita la sua famiglia e i suoi amici, attraverso mille avventure si snoda lo straordinario viaggio del crescere insieme.
Sarò arrabbiato per sempre!
Tutta la famiglia di Tip va a trovare le zie Nina e Lina. Tip vuole andare con la bicicletta ma è brutto tempo e si deve andare con la macchina. Iniziano i capricci che il papà zittisce con voce ferma e decisa. Tip si arrabbia e decide di rimanere con il broncio per sempre. I genitori e le zie di Tip giocano ai mimi, un gioco a cui Tip non sa proprio resistere! Che peccato non poter giocare per via del broncio… Presto il topolino capisce che la rabbia è un sentimento che bisogna lasciar andare il prima possibile, per non farci scappare le piccole cose belle della vita.
La TV par furlan
martars ai 29 di Otubar aes 21.20
in repliche vinars ai 1 di Novembar aes 21.40
LIS AGANIS – Val Colvare
regjie Giorgio Cantoni
Lis eris gjeologjichis e il torint a àn creât achì un paisaç potent e maestôs, chel dai Landris, forans naturâi spetacolârs, che a son tanis di liendis antighis. Lis aganis che a son a stâ li a jentrin di simpri tes tradizions popolârs, lis lôr storiis si contin di secui cun plui significâts, intun furlan verglemât di fevelis antighis, ancjemò doprât in borcs preziôs e spierdûts come Andreis, e tes rimis che a somein rîts siamanics dal poete Tavan, rievocâts di Cristina Noacco.
PERAULIS
“Peraulis” e je une serie di video pirulis che a contin la origjin, il significât e l’ûs des peraulis in lenghe furlane, l’obietîf al è chel di stiçâ la curiositât e l’interès di un public che no par fuarce al fevele la lenghe furlane.
Dîs peraulis par dîs pontadis che a cjapin la atenzion in graciis di aspiets dinamics e di zûc, tra percors etimologjics, citazions e mûts di dî.
Il progjet al è produsût di Agherose e al à la colaborazion de Societât Filologjiche Furlane.
La none pontade e trate di une peraule di ûs comun, che spes e je doprade in sens negatîf par descrivi une persone o une situazion[VD1] critiche: MUS.
IL MONT intune pagjine: Federico Tavan
regjie Dorino Minigutti
Cheste gnove pontade di "IL MONT intune pagjine" e je dedicade al poete Federico Tavan (foto). Nassût a Andreis tal 1949, Tavan al vîf une adolessence fûr e dentri di ospedâi e centris di salût mentâl. Tal 1984, a vegnin fûr lis sôs primis racueltis di poesiis “Macheri” e “Letera” intune edizion ciclostilade dal Circul Culturâl Menocchio.
Tavan al dopre la lenghe furlane di Andreis intun mût rivoluzionari. Un spirt libar, che no si pues categorizâ o codificâ dentri de tradizion de lenghe furlane.
Trê peraulis nus contin dal so mont, un mont fat di prejudizis, di veretât ma ancje di dolôr, poesie, libertât e amôr: Andreis, Mat, Assoluzion.
La tv in friulano
martedì 29/10 h 21.20
venerdì 1/10 h 21.40
LIS AGANIS VAL COLVERA
Regia di Giorgio Cantoni
Qui le ere geologiche e il torrente hanno creato un paesaggio potente e maestoso, quello dei Landris, degli anfratti naturali spettacolari e forieri di antiche leggende. Le Agane residenti hanno una lunga tradizione di presenza nelle tradizioni popolari, le loro storie sono raccontate da secoli in svariate accezioni, in una lingua friulana screziata di antichi idiomi, ancora parlata nelle contrade di paesini preziosi come nella sperduta Andreis, e dai versi equivalenti a riti sciamanici del poeta Federico Tavan, rievocati assieme a Cristina Noacco.
PERAULIS
Peraulis è una serie di video-pillole che si focalizza sull’origine, il significato e l’uso delle parole in lingua friulana. L’obiettivo è quello di stimolare la curiosità e l’interesse di un pubblico non necessariamente friulanofono.
Il progetto, prodotto da Agherose, si avvale della collaborazione della Società Filologica Friulana.
La nona puntata tratta di una parola di uso comune, spesso utilizzata in senso negativo per descrivere una persona o una situazione critica: MUS.
IL MONT intune pagjine: Federico Tavan
Regia di Dorino Minigutti
Questa nuova puntata di "IL MONT intune pagjine" è dedicata al poeta Federico Tavan (foto). Nato ad Andreis nel 1949, Tavan vive un’adolescenza segnata dalla frequentazione di ospedali e centri di salute mentale. Nel 1984 escono le sue prime raccolte di poesie “Macheri” e “Letera” in un’edizione ciclostilata del Circolo Culturale Menocchio.
Tavan utilizza in modo rivoluzionario la lingua friulana di Andreis. Uno spirito libero, non etichettabile, che non si può codificare all’interno della tradizione della lingua friulana.
Tre parole ci raccontano il suo mondo, un mondo fatto di pregiudizi, di verità ma anche di dolore, poesia, libertà e amore: Andreis, Matto, Assoluzione.