Giornale radio
Raiplay
- Video00:07:35
- Video00:07:15
- Video00:07:19
- Video00:07:19
- Video00:07:25
S1 E5 Tip il surisin - I fruts sono miôr des frutis?
RAI FVG LA TV PAR FURLAN
- Pubblicato il07-12-2022
- Video00:07:21
- Video00:07:22
- Video00:07:16
- Video00:07:26
- Video00:07:21
- Video00:07:35
- Video00:07:27
VUÊ O FEVELìN DI…
Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars, aes 11.10 di buinore (par dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.
L'appuntamento quotidiano in lingua friulana. 10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.
Dai 13 ai 17 di Zenâr
Dal 13 al 17 di Gennaio
LUNIS AI 13 DI ZENÂR - Al è un libri che al cjale al doman e al è destinât ai esperts e apassionâts de cusine, ma soredut al dâ une voglade aes prossimis gjenerazions di cogos e ristoradôrs, che par deventâ grancj a àn di vê une comprension clare di "di dulà che a vegnin". La storie moderne de cusine dal Friûl Venezie Giulie, l’ultin lavôr dal gjornalist, scritôr e insegnant Walter Filiputti, un dai plui grancj esperts dal cjamp, al è il prin insieme une vore detaiât di ce che al identifiche la cusine de regjon, de metât dal secul passât fin in dì di vuê. Ospit: Walter Filiputti .
MARTARS AI 14 DI ZENÂR – Tra i calendaris che a compagnaran il 2025 e je la tierce edizion par furlan dal calendari dai Carabineris. Une sielte cun cui l’esercit al esprime une plui vicinance al teritori e ae popolazion di cheste regjon, cussì particolâr e uniche tes sôs carateristichis. Chest an il Calendari al è rivolt ai zovins, fasintlu diventâ strument par dialic su cuistions di grande profonditât, come il bullisim, lis dipendencis, la protezion ambientâl, il rispiet e la inclusion ma ancje il sintîsi dibessol siben che in companie. Ospit: Eros Cisilino e Tenente colonel Cristian Giavedoni .
MIERCUS AI 15 DI ZENÂR Il CeFAP, di chest an scolastic, al à tacât un gnûf progjet di studis in mont in gracie de lôr gnove sede di Paluce, che doman ai 16 di Zenâr e sarà screade in maniere uficiâl cu la presince des autoritâts. Specializade su ambient, cualitât e inovazion, cun chest gnûf progjet, la scuele di formazion agricule e ponte a jessi ancje in mont une vere farie di talents. Ospit: Sergio Vello president CeFAP.
JOIBE AI 16 DI ZENÂR Doman, ai 17 di Zenâr, a Spilimberc la Assemblee de Comunitât linguistiche furlane (ACLiF) e inmanee un incuintri cu la partecipazion des assembleis e des associazions regjonâls des comunitâts todescjis e slovenis, par resonâ su risultâts e sfidis a 25 agns da promulgazion de leç taliane 482 dal 1999 in materie di tutele des minorancis linguistichis storichis. Ospit: Claudio Romanzin segretari ACLiF .
VINARS AI 17 DI ZENÂR Al cjape simpri plui forme il progjet de "cjase dal ciclist" da pît dal Çoncolan. Di pôc il Comun di Davâr al à cuistât un edifici daprûf dal municipi, dulà che a vignaran fats sù sedi une forestarie cun puescj par durmî che un vêr centri di servizis dedicât a ducj i cicliscj. Ospits: Lino Not sindic di Davâr e Paolo Urbani responsabil des tapis furlanis dal Zîr di Italie.
LUNEDÌ 13 GENNAIO È un libro che guarda al futuro ed è rivolto agli esperti e agli appassionati di cucina, ma strizza l’occhio soprattutto alle prossime generazioni di cuochi e ristoratori, che per diventare grandi devono avere ben chiaro “da dove vengono”. Storia moderna della cucina del Friuli Venezia Giulia, ultima opera del giornalista, scrittore e docente Walter Filiputti, uno dei più grandi esperti del settore, è il primo, dettagliatissimo compendio di ciò che identifica la cucina della regione, da metà del secolo scorso ai giorni nostri. Ospite: Walter Filiputti.
MARTEDI’ 14 GENNAIO Tra i calendari che accompagneranno lungo il 2025 c’è la terza edizione in friulano di quello dei Carabinieri. Una scelta con cui l’Arma esprime ulteriore vicinanza al territorio e alla popolazione di questa regione, così particolare e unica nelle sue caratteristiche. Quest’anno il Calendario si rivolge ai giovani, ponendosi quale strumento di dialogo su temi di grande profondità, quali bullismo, le dipendenze, la salvaguardia dell’ambiente, il rispetto e l’inclusione ma anche la solitudine sociale. Ospite: Eros Cisilino e Tenente Colonnello il Ten.Col. Cristian Giavedoni. Capo Sezioni Operazioni e Informazioni Ufficio OAIO – Comando Legione Carabinieri “Friuli Venezia Giulia”
MERCOLEDI’ 15 GENNAIO Il CeFAP a partire già da questo anno scolastico ha aperto un nuovo capitolo di studi in montagna con la sede di Paluzza che domani 16 gennaio verrà inaugurata ufficialmente alla presenza delle autorità. Specializzato su ambiente, qualità e innovazione, con questo nuovo progetto l'istituto di formazione agricola punta così ad essere anche in montagna autentica fucina di talenti. Ospite: Sergio Vello presidente Cefap .
GIOVEDI’ 16 GENNAIO Domani 17 gennaio a Spilimbergo l'assemblea della comunità linguistica friulana ACLiF organizza un incontro alla presenza anche alle assemblee e associazioni regionali delle comunità slovene e tedesche, per fare un ragionamento d'insieme a 25 anni dalla promulgazione della legge italiana 482 del 1999 in materia di tutela delle minoranze linguistiche-storiche. Ospite: Claudio Romanzin segretario ACLiF .
VENERDI’ 17 GENNAIO Prende sempre più forma il progetto della "casa del ciclista" ai piedi del monte Zoncolan. Il comune di Ovaro, infatti ha recentemente formalizzato l'atto di acquisto dell'edificio nei pressi del municipio, dove creerà sia una foresteria con posti letto che un autentico centro sevizi dedicato ai ciclisti. Ospiti: Lino Not sindaco di Ovaro e Paolo urbani responsabile tappe friulane gito d’Italia.
h. 15.15
LUNIS AI 13 DI ZENâR “Lâ vie” al è il spetacul conciert antologjic in lenghe furlane di Dario Zampa che, tra Fevrâr e Març, al rivarà in diviersis localitâts dal Friûl. Al fâs onôr a une cariere straordenarie, ma al è ancje un invît a cjalâ al doman cuntun sens di apartignince rinovât. Ospit: Dario Zampa.
MARTARS AI 14 DI ZENÂR Il Comun di Dignan al propon une programazion di caratar culturâl che e je scomençade intal 1996 e che ancjemò vuê e je vivarose e intense. Dal mês di Jugn dal an passât la aministrazion, in colaborazion cul critic di art Vito Sutto, e à pensât a une schirie di mostris espositivis, par valorizâ i spazis a disposizion. Ospits Vito Sutto e Rachele Orlando.
MIERCUS AI 15 DI ZENÂR Al è il balon, ma a son ancje la atletiche, la bale tal zei, il canotaç, il pugjilât, il tenis, il ciclisim. Si tabaie di Gustavo Thoeni, ma ancje di James Dean e Tony Manero, Gigi Meroni e Gianfranco Zigoni, Larry Bird e Adriano Panatta, George Foreman e Piero Pelù. Si trate di adolessence e cussience, e duncje ancje di sintiments e siums, precipizis e redenzions. Il sport come mestri di vite, la vite come teatri di sport. Ospit Paolo Patui.
JOIBE AI 16 DI ZENÂR Il Rimpin di Gianpaolo Scognamiglio al puarte cun se un messaç plen di contignûts e emozions, che al rive dret tal cûr. Su la strisse dal procès vitâl, relazionâl tra un om e il so cjan, la opare e met a confront il spetatôr cuntune vision de vite sglonfe di bogns sintiments e oportunitâts dulà che no mancje une tocjade concrete di realisim, che e traspuarte ognidun al tai cjantons pui profonts dal propit "jo". Ospit Federico Scridel.
VINARS AI 17 DI ZENÂR I trê festivals Pordenone Docs Fest – Le Voci Del Documentario, Bolzano Film Festival Bozen e Euganea Film Festival, a proponin la tierce edizion di Nord/Est/Doc/Camp, il laboratori di consulence e tutoring destinât a cuatri documentaris mezans e luncs produsûts e coprodusûts in tal Nord Est, che daspò di dôs edizions si è afermât come oportunitât uniche pai produtôrs e autôrs di Venit, Trentin e Friûl-Vignesie Julie. Ospit Marco Fortunato.
LUNEDì 13 GENNAIO “Lâ vie” è lo spettacolo-concerto antologico in lingua friulana di Dario Zampa che, tra febbraio e marzo, farà tappa in diverse località del Friuli. Un omaggio a una straordinaria carriera, ma anche un invito a guardare al futuro con un rinnovato senso di appartenenza. Ospite Dario Zampa.
MARTEDÌ 14 GENNAIO Il Comune di Dignano propone una programmazione di carattere culturale che è iniziata nel 1996 e che ancora oggi è vivace e intensa. Da giugno dello scorso anno l’amministrazione, in collaborazione con il critico d’arte Vittorio Sutto, ha pensato a una serie di mostre espositive, per valorizzare gli spazi a disposizione. Ospiti al telefono Rachele Orlando, assessore alla cultura del Comune di Dignano e Vito Sutto.
MERCOLEDÌ 15 GENNAIO C’è il calcio, ma ci sono anche atletica, basket, canottaggio, boxe, tennis, ciclismo. Sono citati Gustavo Thoeni, ma anche James Dean e Tony Manero, Gigi Meroni e Gianfranco Zigoni, Larry Bird e Adriano Panatta, George Foreman e Piero Pelù. Si tratta di adolescenza e coscienza, e dunque anche di sentimenti e sogni, precipizi e redenzioni. Lo sport come maestro di vita, la vita come teatro di sport. Ospite Paolo Patui.
GIOVEDÌ 16 GENNAIO Il Rimpìn di Gianpaolo Scognamiglio porta con sé un messaggio carico di contenuti ed emozioni, che arriva direttamente al cuore. Sulla scia del processo vitale, relazionale, fra un uomo e il suo cane l’opera mette a confronto lo spettatore con una visione della vita intrisa di buoni sentimenti e opportunità non senza un concreto tocco di realismo, che trasporta ognuno al confine degli angoli più profondi del proprio "io". Ospite al telefono Federico Scridel.
VENERDÌ 17 GENNAIO I tre festival Pordenone Docs Fest – Le Voci Del Documentario, Bolzano Film Festival Bozen e Euganea Film Festival, lanciano la terza edizione di Nord/Est/Doc/Camp, il laboratorio di consulenza e tutoring destinato a quattro documentari medio e lungometraggi prodotti o co-prodotti nel Nord-Est, che dopo due edizioni si è affermato come opportunità unica per produttori e autori del Triveneto. Ospite Marco Fortunato.
https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi
TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE
OBIETTIVO FRIULI
CASA FRIULI
ROTOCALCO INCONTRI
SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
-
A CURA DI
ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI
-
AL MICROFONO
ALESSIO SCREM E ENRICO TURLONI
-
CONTATTI
Tel: +39 040 7784389
antonia.pillosio@rai.it
Tel: +39 0432 627656
arianna.zani@rai.it