Giornale radio


Raiplay

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.



Dal 25 al 29 settembre in coda al programma andrà in onda RADIOLIM, un’iniziativa pensata per la valorizzazione del nostro patrimonio linguistico trilingue (non a caso è stata realizzata in friulano, sloveno e tedesco), con la voce dei bambini delle scuole dove i racconti, le canzoni e le storie registrate li hanno fatti sentire dei veri conduttori radiofonici.

ASCOLTA RADIOLIM SU RAIPLAY SOUND




h.11.10

FRIULANO BUINORE   

 

LUNIS AI 15 DI LUI  Misurâ par ordin lis dinamichis di incressite, stabilitât e vitalitât dai arbui par dopo rivâ ancje a capî ben e par timp la rispueste rispiet al cambiament dal clime. Chest, in buine sostance, al è l’obietîf de universitât dal Friûl tant che membri de rêt taliane dai "tree talker", ven a stâi une schirie di puescj sperimentâi dulinvie il "troi Italie" che di fat al rapresente la infrastruture plui impuartante a nivel nazionâl. Ospit: il prof. Alessandro Peressotti referent dal progjet "tree talker" di Uniud.

 

MARTARS AI 16 DI LUI  Dâ un sburt ae incressite des impresis artesanis a nivel locâl tant che societâts di capital, dant un sburt ancje a chest lôr percors, parcè che al conven a dut il sisteme. Un messaç clâr, che la Confartesanât Impresis di Udin e à volût pandi a ducj i coleghis, ai 27 di Jugn stât, vie pal incuintri che al à vût par teme "Finanziare la crescita: credito agevolato e strumenti finanziari per sostenere la crescita e l’innovazione delle società di capitali", li de Cjamare di Cumierç di Udin. Ospit: Graziano Tilatti Pres. Confartesanât F-VJ 

 

MIERCUS AI 17 DI LUI  Ai 25 di Jugn stât, la Universitât di Udin e a presentât al public le gnove machine metude adun dai students dal progjet “Uniud E-Racing” e al cent par cent eletriche. Le machine, che e je stade batiade tant che "Serena II", e à une velocitât massime di 120 km a la ore in gracie di un motôr di 80 Kw e di un pês di 310 Kg. Ospit: Michele D’Odorico, un dai students impegnâts tal progjet.

 

JOIBE AI 18 DI LUI  Il furlan Guido De Michielis al è stât elet che nol è tant coordenadôr di "Cupla FVG”, ven a stâi il coordenament unitari dai pensionâts dal lavôr autonom regjonâl che in F-VJ al à otante mil socis. De Michielis, za president regjonâl e provinciâl di Udin de associazion "50&Più" dai comerciants, al è stât nomenât dai coleghis des sezions cumierç, artesanât e agriculture. Ospit: Guido De Michielis .

 

VINARS AI 19 DI LUI  Al è indreçât ae conservazion e ae difese de biodiversitât dal mâr Adriatic, in gracie dal control des alighis e de flore marine, ecosistemis une vore delicâts ma tant impuartants. O fevelìn dal progjet "Interreg Italie e Cravuazie Brigantine", inviât ai 19 di Jugn a Udin cul prin incuintri tra ducj i membris, ven a stâi cinc universitâts e centris di ricercje di Italie e Cravuazie. Ospit: Francesco Boscutti, prof. Uniud, botanic espert di ecologjie vegjetâl pe difese de biodiversitât.

 

 

 

PROGRAMMI IN FRIULANO –h 11.10  

 

LUNEDI 15 LUGLIO  Misurare in tempo reale le dinamiche di accrescimento, stabilità e vitalità degli alberi e la loro risposta al cambiamento climatico. È l’obiettivo dell’università di Udine nell’ambito della rete italiana dei TreeTalker, costituita da una serie di aree sperimentali distribuite tra le Alpi e gli Appennini seguendo “Il sentiero Italia”, la più famosa infrastruttura a livello nazionale. Ospite: prof. Alessandro Peressotti referente del progetto TreeTalker Uniud.

 

MARTEDI 16 LUGLIO  Favorire la crescita delle imprese artigiane locali come società di capitali, supportandone il percorso, perché conviene. Un messaggio chiaro che Confartigianato Imprese Udine ha voluto destinare a tutti i colleghi lo scorso 27 giugno durante l’incontro «Finanziare la crescita: credito agevolato e strumenti finanziari per sostenere la crescita e l’innovazione delle società di capitali», presso Camera di Commercio di Udine. Ospite : Graziano Tilatti Pres. Confartigianato FVG .

 

MERCOLEDI 17 LUGLIO  L'Università di Udine lo scorso 25 giugno ha presentato al pubblico la nuova auto monoposto interamente elettrica ideata e costruita dagli studenti del progetto “Uniud E-Racing” dell'ateneo friulano. L'automobile è stata battezzata Serena II e raggiunge i 120 chilometri orari con un motore da 80 chilowatt di potenza e un peso di 310 kg. Ospite: Michele D’Odorico uno degli studenti coinvolti nel progetto.

 

GIOVEDI 18 LUGLIO  Il friulano Guido De Michielis è stato da poco eletto coordinatore Cupla Fvg, il Coordinamento unitario dei pensionati del lavoro autonomo regionale che conta 80mila associati in FVG. De Michielis, già presidente regionale e provinciale di Udine della 50&Più, associazione degli over 50 aderente al sistema Confcommercio, è stato indicato dai colleghi dei comparti del commercio, dell’artigianato e dell’agricoltura. Ospite: Guido De Michielis .

 

VENERDI 19 LUGLIO  È focalizzato sulla conservazione e la salvaguardia della biodiversità del mare Adriatico, nello specifico attraverso il monitoraggio delle alghe e delle praterie marine, ecosistemi fragili che svolgono un ruolo chiave da salvaguardare, il , che ha preso avvio lo scorso 19 giugno a Udine con il primo meeting fra tutti i partner del consorzio, composto da cinque università e centri di ricerca tra Italia e Croazia. Ospite: Francesco Boscutti prof. Uniud botanico che si occupa di ecologia vegetale per la salvaguardia della biodiversità.

 

 

 

 

 

 

h. 15.15  

 

LUNIS AI 15 DI LUI Cinc grandis rassegnis a daran vite cun colôrs e ritmis dal folclôr mondiâl al Istât dal Friûl-Vignesie Julie, animant lis seradis tra i 11 di Lui e i 25 di Avost: di Folklorama  al Festival Mondiâl dal folclôr zovin, dal storic Festival Internazionâl dal folclôr di Davian e Plan dal Cjaval al cetant inlidrisât Festival dai Cûrs di Tarcint, fin al Festival mondiâl dal folclôr Cjistiel di Gurize. Ospit par telefon Claudio Degano.

 

MARTARS AI 16 DI LUI Ativitâts e events musicâi, culturâi e multiartistics a dan vite al Blanc European Festival, manifestazion che dai 20 di Lui e par dut l’Istât, cuntun spazi dedicât ancje intal cors de sierade, e cree un leam tra la pedemontane di Pordenon e il cjâf lûc de provincie, passant par Spilimberc. Concierts, riflessions, incuintris e spetacui a formin une manifestazion uniche intal so gjenar. Ospit par telefon Riccardo Pes.

 

MIERCUS AI 17 DI LUI Usgnot in cjistiel a Udin Folkest al ospite i Calexico, il grup alternative country american fondât in Arizone di Joey Burns e John Convertino e deventât famôs pes tantis influencis: folk, country, tex-mex, blues, cjançon di autôr, indie. "O sin pardabon contents di podê meti dentri tal cartelon di Folkest 2024 – al precise il diretôr artistic Andrea Del Favero – chest progjet che al fâs viodi une impuartante vocazion ae contaminazion culturâl. Ospit par telefon Andrea Del Favero.

 

JOIBE AI 18 DI LUI Euritmica si prepare ae edizion numar 28 di Onde Mediterranee, che e varà il so centri nevralgjic ae arene dal Cjistiel di Gradiscje dal Lusinç, ma e sarà presinte ancje in altris lûcs dal teritori. Il festival al ospitarà diviers dai plui ricercjâts e inovatîfs cjantautôrs de sene indipendente taliane. Jenfri di lôr Motta il 25 di lui. La dì dopo e sarà la volte di Colapesce Dimartino, che a presentaran i tocs dal gnûf album Lux Eterna Beach. Ospit al telefon Giancarlo Velliscig.

 

 

VINARS AI 19 DI LUI Di program radiofonic Rai a libri, di riduzion teatrâl a spetacul. Ve ca il meretât destin di “Alfabeto friulano delle rimozioni”, di Paolo Patui, publicât di Bottega Errante, che al è deventât un spetacul pal teatri cul non di “Il Novecento delle rimozioni” e il sottitul “Arbitrario peregrinaggio teatrale tra donne e uomini che il Friuli non deve dimenticare”, par cure di prospettivaT/teatrino del Rifo. In sene Marta Riservato, Flavio D'Andrea e Manuel Buttus.

 

 

LUNEDÌ 15 LUGLIO Cinque grandi rassegne ravviveranno con i colori e i ritmi del folclore mondiale l'estate del Friuli Venezia Giulia, animando le serate del periodo compreso fra l'11 luglio e il 25 agosto: da Folklorama al Festival Mondiale del Folclore Giovanile, dallo storico Festival Internazionale del folklore di Aviano e Piancavallo all'altrettanto radicato Festival dei Cuori di Tarcento, fino al Festival mondiale del folklore Castello di Gorizia. Ospite Claudio Degano.

 

MARTEDÌ 16 LUGLIO Attività ed eventi musicali, culturali e multi-art danno vita al Blanc European Festival, manifestazione che dal 20 luglio e per tutta l’estate, con uno spazio dedicato anche nel corso dell’autunno, lega la Pedemontana pordenonese al capoluogo della provincia, passando per Spilimbergo. Concerti, riflessioni, incontri e spettacoli formano una manifestazione unica nel suo genere. Ospite Riccardo Pes.

 

MERCOLEDÌ 17 LUGLIO Stasera in castello a Udine Folkest ospita i Calexico, la band alternative country americana fondata in Arizona da Joey Burns e John Convertino e diventata famosa per le tante influenze: folk, country, tex-mex, blues, canzone d'autore, indie. “Siamo veramente contenti di poter inserire nel cartellone di Folkest 2024 - precisa il direttore Artistico Andrea Del Favero - questo progetto che esprime una importante vocazione alla contaminazione culturale. Ospite Andrea Del Favero.

 

GIOVEDì 18 LUGLIO Euritmica si prepara all’edizione numero 28 di Onde Mediterranee, che avrà il suo centro nevralgico all’Arena del Castello di Gradisca d’Isonzo, ma sarà presente anche in altri luoghi del territorio. Il festival ospiterà alcuni dei più ricercati e innovativi cantautori della scena indipendente italiana. Tra di loro Motta il 25 luglio. IL giorno dopo sarà il turno di Colapesce Dimartino, che presenteranno i brani del nuovo album Lux Eterna Beach. Ospite al telefono Giancarlo Velliscig.

 

VENERDÌ 19 LUGLIO Da programma radiofonico Rai a libro, da riduzione teatrale a spettacolo. Ecco il meritato destino di “Alfabeto friulano delle rimozioni”, di Paolo Patui, edito da Bottega Errante, che è diventato una pièce teatrale con il nome “Il Novecento delle rimozioni” e il sottotitolo “Arbitrario peregrinaggio teatrale tra donne e uomini che il Friuli non deve dimenticare”, a cura di prospettivaT/teatrino del Rifo. In scena Marta Riservato, Flavio D’Andrea e Manuel Buttus. 

 

 

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi

 

 

 

TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    NICOLA ANGELI ED ED ENRICO TURLONI

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it